Co si myslí reklamní agentury o potřebách současného spotřebitele?

Co si myslí reklamní agentury o potřebách současného spotřebitele?

Dnešní doba nabízí nepřeberné množství zboží a služeb. Usmyslíte si, že chcete koupit růžovou televizi. Jsem si na 100% jistá, že i takovou seženete. Přitom dřív byl člověk rád za to, že vůbec televize byla v obchodě a vystál na ni frontu. Všichni žijeme konzumní způsob života, i když to někteří popírají. Nejde tomu uniknout, reklama je všude přítomná. Ať chceme nebo ne, každého z nás ovlivňuje a to především na internetu. Reklamní agentury se snaží, co jen můžou, aby svým klientům vydělaly pomocí e-commerce a online marketingu co nejvíce peněz. Díky tomu, se na nás valí reklama ze všech stran. Stejně tak, jako v každém oboru, i zde funguje pokrok a vznikají nové trendy v oblasti online marketingu. Oproti ostatním metodám, je e-commerce zatím v plenkách. Nedokážu si ani představit, kam se dostaneme za dalších 10 let, když už teď ví firmy o svém uživateli naprosto všechny informace.

Reklama na internetu je přizpůsobena našim potřebám. Když se rozhodnu, že si koupím online parfém, stačí jenom jednou navštívit webové stránky a další měsíc budu mít parfém na každém baneru na internetu. Pokud jsem jej nekoupila hned první den, jsem si jista, že nákupu uskutečním během 14 dnů a přesně na to reklamní agentura spoléhá.

Nové trendy

Neustále rostoucí je počet návštěvníků webových stránek z mobilního telefonu, což je asi přirozené. Bohužel to má jednu velkou nevýhodu, lidé z mobilního telefonu nenakupují. Tím pádem, mají mobilní uživatelé relativně nízký reálný podíl na tržbách e-shopů. V budoucnu očekáváme, že se to změní a mobilní uživatelé se vyrovnají uživatelům tabletů a následně je přeskočí. Responzivní web by měl být naprostou samozřejmostí, a tak jsou majitelé e-shopů tlačeni i ze strany Googlu, který neresponzivní weby neuznává.

Hledání nového kontextu a hledání potřeb zákazníka. Reklamní agentury budou muset řešit problém, jak představit stávající značku v novém světle a hlavně neotřelým způsobem. Zákazník si chce vybírat a o svých nákupech přemýšlí.

Začít od sebe. Získat si důvěru zákazníků není nic lehkého. Důraz bude kladen na původ výrobku, kým byl vyroben a v jakých pracovních podmínkách. Lidé dávají přednost domácí produkci. To samé bude platit u služeb. Bude oceněn lidský přístup a dojde k návratu k tradičním hodnotám. Na to všechno budou reklamní agentury v tomto roce myslet.

Bude potřeba změnit perspektivu. Kromě kontextu je potřeba měnit i perspektivu, s níž je nahlíženo na hodnotu nabízeného produktu či služby. Aby reklamní agentura dokázala zákazníka překvapit a následně přesvědčit, bude potřeba použít neobvyklý rámec, který dokáže u zákazníka změnit dosavadní vnímání hodnoty.

Všechno se bude točit kolem videa. Video, video a video. Určitě jste si všimli, že mladá generace tráví spoustu času na Youtube a právě na tento kanál budou firmy uzpůsobovat svou reklamu.  Video prezentace se stane nezbytnou součástí marketingu každé firmy. Pomocí videa přiblížíte zákazníkům fungování své firmy lépe, než pomocí nějakého článku. Ukážete zákazníkům, jaká je vaše firma a produkt a jaké vyznáváte hodnoty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *